لوگو سفید پاشا 24

آب و هوای مشهد | 25 روز آینده

تور هتل لیان مشهد از تبریز

شروع قیمت برای هر نفر
7/895/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور هتل لیان مشهد از شیراز

شروع قیمت برای هر نفر
7/545/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور هتل لیان مشهد از اصفهان

شروع قیمت برای هر نفر
7/745/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور هتل لیان مشهد از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
6/895/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور هتل لیان مشهد از اهواز

شروع قیمت برای هر نفر
8/795/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور هتل تبرک مشهد از اهواز

شروع قیمت برای هر نفر
10/514/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

پیش‌بینی هوا برای 6 روز آینده

روز تاریخ وضعیت آب و هوا آیکون دما (حداقل) دما (حداکثر)
آب و هوای مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد سرد و خشک است. در این مقاله به اب و هوای مشهد در تمامی فصل های سال می پردازیم.
آب و هوای مشهد
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر آب و هوای مشهد | 25 روز آینده

آب و هوای مشهد

شهر مشهد یک شهر توریستی با جاذبه های زیارتی و گردشگری فراوانی می باشد. از این رو برای مسافران مهم است تا از آب و هوای این شهر مطلع باشند تا با آگاهی کامل جهت رزرو هتل مشهد مورد نظر خود و بستن چمدان خود اقدام نمایند. در این مقاله به آب و هوای مشهد در تمامی فصل ها، بهترین فصل برای سفر به شهر مقدس مشهد و … می پردازیم.

با پاشا گشت پارس همراه باشید تا یک سفر فصلی به مشهد داشته باشیم. 

موقعیت جغرافیایی مشهد

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران، بین رشته کوه های بینالود واقع شده است.  مساحت این کلان شهر 351 کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا بین 950 تا 1050 متر می باشد. جمعیت مشهد نیز حدودا 3.001.184 تن است و جزو شهر های شلوغ محسوب می شود و از این رو این شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا است. با وجود حرم مطهر امام رضا سالانه پذیرش بیش از 26 میلیون زائر و مسافر را دارد و به همین علت موجب توسعه و رونق مراکز خرید، مکان های تفریحی و گردشگری، امکانات پزشکی و … شده است.

مقاله بازی های گروهی مشهد را مطالعه نمایید.

 

آب و هوای مشهد در فصل های مختلف سال

در این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد آب و هوای متغیری دارد. یعنی از یک طرف که تا نیشابور ادامه دارد سرد و خشک و از یک طرف که تا قوچان است نیمه خشک و سرد می باشد. تنها در ارتفاعات رشته کوه بینالود هوا مرطوب و سرد است. خشکی هوا در تمامی فصل ها مشهود است و گرم ترین دما در تابستان به بالای 40 درجه و پایین ترین دما در زمستان به منفی 20 درجه می رسد. همچنین به طور کلی شب های مشهد همیشه افت دما دارد. در ادامه به جزییات آب و هوای مشهد در فصل های مختلف سال می پردازیم.

آب و هوای مشهد در فصل بهار

آب و هوای مشهد در بهار

یکی از شلوغ ترین فصل های سال در مشهد، فصل بهار می باشد. زیرا شروع این فصل با تعطیلات عید نوروز است و به همین علت گردشگران و زائران زیادی عازم سفر به مشهد می شوند. آب و هوا در بهار معتدل و مطبوع است. یعنی هوای خنک با باد های دلپذیر بهاری، شکوفه ها و آواز پرندگان همگی این ها با هم یک هوای دل انگیز و سرحال کننده را به وجود می آورد. اوایل بهار هوا خنک و اواخر فروردین هوا معتدل می شود و از خرداد هوا رو به گرما می رود. در این فصل بهار بهترین گزینه برای شما تور طبیعت گردی مشهد می باشد.

مشهد در فصل تابستان

آب و هوای مشهد در تابستان

فصل تابستان در مشهد، فصلی گرم و خشک است که اگر در این فصل به مشهد سفر می کنید همراه داشتن ضد آفتاب و لباس خنک تابستانی الزامی است. در تابستان آفتاب ظهر بسیار سوزان و آزار دهنده می باشد و هرچه به غروب نزدیک تر می شود، هوا کمی رو به خنکی می رود و شب های تابستانی تا دیروقت همه جا به ویژه مناطق دور حرم شلوغ است، زیرا اکثریت مردم شب ها بیرون میایند.

می توانید مقاله هتل آپارتمان های مشهد نزدیک به حرم را مطالعه نمایید.

آب و هوای مشهد در فصل پاییز

آب و هوای مشهد در پاییز

پاییز در مشهد فصلی رنگارنگ، با آب و هوای مطبوع و خنک، بارش باران و برگ های پاییزی است. ماه مهر از بهترین آب و هوا برخوردار است زیرا کمی از گرمای تابستان و کمی از خنکی زمستان را در خود جای داده است و خش خش برگ ها هنگام راه رفتن در فصل پاییز بسیار لذت بخش است. در این فصل مشهد کمی خلوت تر است، به این علت که خانواده هایی که فرزندان دانش آموز دارند، نمی توانند به سفر بروند. برای مشاهده بهترین هتل های مشهد کلیک نمایید.

فصل زمستان در مشهد

آب و هوای مشهد در زمستان ” زمستون مشهد سوز میه”

اما زمستان مشهد، فصلی سرد و سوزناک، فصل کلاه و کاپشن است. در زمستان شهر مشهد یکی از سرد ترین شهر های کشور می شود و از آنجایی که مشهد شهری خشک است سوز سرمای استخوان سوزی مخصوصا در شب وجود دارد. اگر قصد سفر به مشهد را در زمستان دارید، از برداشتن لباس های گرم، دستکش، کلاه و … غافل نشوید. نکته مثبتی که در سفر در این فصل وجود دارد کاهش هزینه و تخفیف های زمستانی است.

 

بهترین فصل برای سفر به مشهد

بهترین زمان های سفر به مشهد بسته به نوع سفرتان متغییر است. یعنی اگر قصد دارید سفر زیارتی داشته باشید ماه رمضان یکی از بهترین زمان ها است زیرا کل شهر حال و هوای معنوی به خود می گیرد و هنگام افطار، سفره افطاری حرم امام رضا بسیار چشم گیر و بزرگ است. و اما بهترین فصل از نظر آب و هوایی برای سفر به مشهد اواخر فصل بهار و اوایل فصل پاییز می باشد که مطبوع تر از فصل های دیگر است و امکان گشت و گذار بهتری دارد.

طرقبه مشهد

فصل پاییز در طرقبه مشهد

از جاهای دیدنی مشهد، می توان به منطقه ییلاقی طرقبه اشاره کرد که طبیعت و آب و هوای بسیار دلپذیری دارد. در فصل پاییز درختان رنگارنگ، در طیف های مختلف قرمز و نارنجی، هوای خنک و زیبا در طرقبه بسیار مشهود است و می توانید لذت نوشیدن یک چای آتیشی را در دکه های کنار خیابان طرقبه داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله آب و هوای مشهد را در فصل های مختلف سال بررسی کردیم و بهترین فصل برای سفر به مشهد را شرح دادیم. اگر قصد سفر به مشهد را با تور مشهد از هرجای کشور دارید، می توانید به راحتی با کمک و مشاوره رایگان مشاورین پاشا24 هتل مورد نظرتان را رزرو و بهترین تور مشهد را تهیه نمیایید.

پاشا گشت پارس همراه همیشگی شماست.

آخرین مطالب