لوگو سفید پاشا 24

تور مشهد با قطار | سفری راحت و لذت بخش

تور مشهد با قطار یکی از راحت ترین، کم هزینه ترین و پر طرفدار ترین روش های سفر به مشهد، می باشد. این تور ها بسته به خدمات، کیفیت، نوع بلیط و ... متفاوت است.
تور مشهد با قطار
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر تور مشهد با قطار | سفری راحت و لذت بخش

تور مشهد چیست؟ سفر ارزان به مشهد

یکی از راحت ترین، کم هزینه ترین و پر طرفدار ترین روش سفر به مشهد، استفاده از تور های مشهد می باشد. این تور ها بسته به خدمات، کیفیت، نوع بلیط و … انواع مختلف و هزینه های مختلفی دارد. تور ها شامل پکیج کامل سفر یعنی بلیط رفت و برگشت به همراه رزرو هتل مورد نظر و خدمات جانبی می باشد.  تور مشهد یکی از محبوب ترین تور ها است که آن نیز بیشتر به علت وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم می باشد.

تورهای مسافرتی 

 

مسیر های ریلی قطار های مشهد

مسیرهای ریلی قطارهای مشهد معمولاً از سایر شهرها و مناطق مختلف ایران به مشهد می‌رسند. برخی از مسیرهای ریلی معروف که قطارها از آنها به مشهد می‌رسند عبارتند از:

  • مسیر قطار تهران به مشهد:

این مسیر یکی از پرتردد ترین و شلوغ ترین مسیر ریلی قطاری در ایران است. این مسیر از ایستگاه‌های مهم و مختلفی مانند شاهرود، نیشابور، قم، کاشان، یزد و بیرجند عبور می‌کند.

  • مسیر قطار اصفهان به مشهد:

یکی از دیگر از مسیر های پرتردد و مهم مسیر ریلی اصفهان مشهد می باشد. مشهد و اصفهان حدود 1484 کیلومتر با همدیگر فاصله دارد.

  • مسیر قطار تبریز به مشهد:

شهر تبریز تا مشهد مقدس حدود 1542 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و با این وجود سفر با قطار بسیار راحت تر از سفر با خودرو شخصی می باشد.

  • مسیر قطار اهواز به مشهد:

یکی از طولانی ترین مسیر های ریلی ایران مسیر قطار اهواز به مشهد است که بیش از 24 ساعت راه می باشد. خدمات مناسب در بهترین قطار ها می تواند طولانی بودن مسیر را برای شما راحت تر کند و خستگی مسیر را به حداقل ممکن برساند.

  • مسیر قطار شیراز به مشهد:

یکی از بزرگترین و مجهز ترین ایستگاه راه آهن کشور، راه آهن شیراز می باشد که با مساحت 67 هکتاری در سال 1390 تاسیس شد. پس از آن به یکی از پر فروش ترین مسیر های ریلی کشور قرار گرفت. فاصله بین شهر های شیراز و مشهد حدود 22 الی 24 ساعت می باشد.

  • مسیر قطار رشت به مشهد:

از جدید ترین مسیر های ریلی کشور منتهی به مشهد، مسیر قطار رشت به مشهد می باشد که مسیری بسیار زیبا و چشم نواز در دل جنگل دارد و شما می توانید طی سفر خود از طبیعت زیبا لذت ببرید.

تمامی این موارد تنها برخی از مسیر های پر تردد و محبوب منتهی به مشهد بودند و مسیر های ریلی دیگری نیز وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • مسیر قطار قم به مشهد
  • مسیر قطار زنجان به مشهد
  • مسیر قطار قزوین به مشهد
  • مسیر قطار کرمان به مشهد
  • مسیر قطار بندرعباس به مشهد
  • مسیر قطار یزد به مشهد
  • مسیر قطار زاهدان به مشهد
  • مسیر قطار خرمشهر به مشهد

 

طولانی ترین مسیر ریلی ایران به مشهد

جالب است بدانید مسیر قطار تبریز- مشهد طولانی ترین مسیر ریلی در کشور می باشد که حدود 1542 کیلومتر امتداد دارد. در اینگونه سفر کردن، انتخاب نوع قطار بسیار بسیار اهمیت دارد. از ایستگاه های قطار تبریز- مشهد که بین راه توقف دارد می توان به زنجان، مراغه، ورامین، قزوین، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور اشاره کرد.

طولانی ترین مسیر ریلی ایران 

 

چرا تور مشهد با قطار در 1403 پر طرفدار است؟

چند دلیل می‌تواند این پدیده را توجیه کند:

۱. راحتی و آسایش سفر با قطار:

قطارهای مسافری در ایران اکثراً با امکانات راحتی مانند صندلی‌های نرم و تخت خواب شو، فضای آزاد، پذیرایی و… ارائه می‌شوند که برای مسافران این سفرها را راحت و لذتبخش می‌کند.

 

۲. هزینه کمتر نسبت به سایر وسایل نقلیه:

سفر با قطار معمولاً از نظر هزینه ارزان‌تر از سفر با هواپیما یا خودرو است، بنابراین برای بسیاری از افراد انتخاب اول می‌شود. همچنین دیگر راننده خانواده خسته نمی شود و هر زمان که بخواهد می تواند بخوابد، راه برود و از مسیر لذت ببرد.

 

۳. مناظر زیبا در مسیر سفر:

مسیر قطارهای مشهد به طولانی‌ترین و زیباترین مسیرهای قطاری در ایران شناخته شده است. این مناظر زیبا و طبیعت بکر می‌تواند سفر را به تجربه‌ای دلپذیر و یادمان‌انگیز تبدیل کند.

 

۴. مقصد مذهبی مشهد:

مشهد به عنوان مقدس‌ترین شهر ایران برای زیارتگران مسلمان بسیار مهم است. برای بسیاری از مردم ایران و کشورهای اطراف، سفر به مشهد تجربه‌ی معنوی و ارتباط با مکانی مقدس است که با قطار به آنجا سفر کردن نسبتاً آسانتر است.

 

5 نکته مهم برای انتخاب تور مشهد با قطار

  • نوع قطار:

اطمینان حاصل کنید که تور شامل قطارهایی با امکانات راحتی مانند صندلی‌های نرم، سیستم تهویه، سیستم صوتی و تلویزیون و سرویس بهداشتی مناسب است. در ادامه به بررسی انواع قطار های مشهد می پردازیم.

  • ساعت رفت و برگشت:

قطعا دلتان نمی خواهد نیمه شب یا دم صبح برسید و کلی زمان هدر بدهید تا بتوانید اتاق خودتان را تحویل بگیرید! لازم است بدانید که مسافران اتاق ها را ساعت 12 تحویل می دهند و شما می توانید ساعت 14 آن را تحویل بگیرد. پس باید زمان ساعت رسیدن خود را جوری برنامه ریزی کنید که زمانتان هدر نرود.

  • هتل و اقامتگاه:

یکی از مهم ترین نکته های سفر، انتخاب هتل مناسب است. هتل باید تمیزی، راحتی، غذای با کیفیت و خوش طعم، امکانات و خدمات مناسبی ارائه دهد تا شما بتوانید به بهترین نحو ممکن از اقامت خود لذت ببرید.

  • برنامه ریزی:

خب لازم به ذکر است هر سفر خوب، نیازمند به یک برنامه ریزی خوب می باشد تا بتوانید به موقع به بلیط و پذیرش هتل برسید و همچنین فعالیت های سرگرم کننده ای را در طول سفر انجام دهید. می توانید برای اطلاعات بیشتر از وبلاگ ما دیدن کنید.

  • آژانس انتخابی:

جهت تهیه تور های مسافرتی، نیاز است یک آژانس مسافرتی خوب را به صورت حضوری و یا آنلاین پیدا کنید. امروزه تهیه این تور ها از طریق فضای اینترنت بسیار راحت و قابل دسترس شده است و شما می توانید با کمترین میزان سختی، با مشاوره های لازم جهت خرید تور مورد نظر خود اقدام کنید. آژانس مسافرتی انتخابی شما لازم است خدماتی با کیفیت بسته به سلیقه، نیاز و بودجه شما فراهم کند و پشتیبانی مناسبی به شما ارائه دهد.

تور مشهد

 

بهترین قطار های مشهد

در حال حاضر در ایران انواع قطار ها وجود دارد که شامل بخش های متفاوتی همچون اتوبوسی، چهار تخته، شش تخته و … می باشد. از بهترین قطار های مشهد می توان به قطار فدک، قطار زندگی، قطار نورالرضا و قطار پردیس اشاره کرد.

بهترین قطار های مشهد

قطار فدک:

این قطار یکی از قطار های 5 ستاره فعال می باشد که همواره سعی می کند بهترین خدمات و پذیرایی را به مهمانان خود ارائه دهد. قطار فدک دارای 5 کلاس اقتصادی می باشد که شامل: عصرانه، اکونومی، بیزنس و ویژه می باشد.

 

قطار زندگی:

سفر به مشهد با قطار 5 ستاره زندگی قطعا لذت بخش خواهد بود. قطار زندگی از جدیدترین قطار ها می باشد و در آن خدمات لوکس و مناسبی به مهمانان ارائه می شود.

 

قطار نورالرضا:

این قطار در سال 1385 شروع به فعالیت کرد و جزو قطار های 5 ستاره قرار گرفت. از ویژگی های این قطار می توان به واگن مخصوص بانوان اشاره کرد.

 

قطار پردیس:

از ویژگی های بارز قطار پردیس،سریع السیر بودن آن می باشد که با سفر کرد با این قطار می توانید مسیر 12 ساعته را در 8 ساعت طی کنید و در طی مسیر از خدمات مناسب و مطلوب آن بهره مند شوید. قطار تندرو پردیس از قطار های 4 ستاره ایران می باشد.

 

هزینه کودک در تور مشهد چگونه است؟

در تهیه بلیط قطار برای کودکان و نوزادان بین 2 الی 12 سال هزینه نیم بها می باشد و اگر کودک شما زیر 2 سال باشد 90% تخفیف برای آن لحاظ می شود و شما تنها 10% از کل قیمت را می پردازید که آن هم تنها برای حق بیمه می باشد.

در محاسبات بلیط هتل ها نیز زیر 2 سال رایگان، بین 2 تا 12 سال نیم بها و بالای 12 سال کامل حساب می شود.

 

نحوه تهیه تور مشهد با قطار

خرید تور مشهد بسیار آسان می باشد، کافیست با سرچ در نتایج گوگل، آژانس مسافرتی پاشا گشت پارس را انتخاب کرده، درمورد هتل مورد نظر خود اطلاعات را مطالعه کرده و با مشاوره های لازم از مشاورین مجرب ما جهت خرید تور اقدام نمایید.

پس از رزرو هتل مورد نظر خود فرم مشخصات خود و واچر (تاییدیه رزرو هتل از سوی سامانه رزرواسیون) خود را دریافت می‌کنید همچنین شماره پیگیری به شما نشان داده خواهد شد. اگر رزرو شما بصورت تلفنی باشد پرسنل پشتیبانی فرم مورد نیاز را برای شما به صورت پیامک یا داخل اپلیکیشن‌های اجتماعی ( مانند واتساپ) ارسال می‌نمایند.

همچنین می توانید جهت مشاهده همه تور های قطار به مشهد کلیک کنید.

تور مشهد 

 

شرایط لغو و انصراف از تور چگونه است؟

کنسل و لغو کردن سفر از سوی مسافرین محترم در تمامی آژانس ها، پرداخت جریمه ای را در پیش دارد. جریمه کنسل کردن تور های داخلی بسته به روز های باقی مانده تا تور متغییر است. می توانید در جدول زیر درصد جریمه هارا مطالعه نمایید.

 

زمان کنسل کردن تور توسط مسافر درصد جریمه
از زمان ثبت‌نام تا ۱۵ روز قبل از سفر 15%
از ۱۴ تا ۷ روز قبل از سفر 20%
از ۶ تا ۴ روز قبل از سفر 40%
از ۳ تا ۱ روز قبل از سفر 60%
از ۲۴ تا ۱۲ ساعت قبل از سفر 70%
از ۱۲ ساعت قبل و یا عدم حضور در سفر 90%

 

 

وقتی با تور به مشهد سفر کردیم کجا ها بریم؟

شهر مشهد امروزه دارای مکان های تفریحی، سرگرمی های گروهی و هیجان انگیزی می باشد. اینگونه سالانه از طریق سفر های زیارتی و سفر های تفریحی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. وقتی به مشهد سفر کردید می توانید غذا های لذیذ و جالبی را در بهترین رستوران های مشهد امتحان کنید.

در مشهد می توانید از مکان های زیارتی و تاریخی بازدید کنید، به جاهای دیدنی سر بزنید و در اماکن تفریحی و گردشگری غرق لذت شوید.  جهت آشنایی بهتر و راحت تر با مشهد می توانید به بخش وبلاگ پاشا گشت پارس مراجعه کنید و لیست بلند بالایی از اماکن دیدنی و گردشگری برای خود تهیه کنید.

پاشا گشت پارس همراه همیشگی شماست.

آخرین مطالب