لوگو سفید پاشا 24

آب و هوای کیش | 25 روز آینده

هتل پانوراما کیش از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
6/595/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور کیش هتل گراند از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
5/295/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور کیش هتل گامبرون از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
4/795/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور کیش هتل کوروش از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
7/735/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور کیش هتل پالاس از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
7/965/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

تور کیش هتل پارس نیک از تهران

شروع قیمت برای هر نفر
4/395/000 تومان
برای 2 شب و 3 روز
برای اطلاعات بیشتر روی رزرو این تور کلیک کنید

پیش‌بینی دقیق هوای 6 روز آینده کیش

روز تاریخ وضعیت آب و هوا آیکون دما (حداقل) دما (حداکثر)
آب و هوای کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد گرم و مرطوب است. اما در هر فصل دمای هوا فرق می کند. در این مقاله به بررسی آب و هوای کیش در تمامی فصل های سال می پردازیم.
آب و هوای کیش
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر آب و هوای کیش | 25 روز آینده

آب و هوای کیش

به گفته محققان سفر کردن یکی از راه های کاهش استرس و اضطراب و آسودگی روح روان آدمیست. یکی از مکان هایی که توجه گردشگران را بسیار به خود جذب کرده است، جزیره کیش است. جزیره کیش یک جزیره توریستی و تفریحی بسیار زیبا با آب و هوای دلچسب است. برای سفر به این جزیره داشتن اطلاعات آب و هوایی آن مهم است. از این رو در این مقاله آب و هوای کیش را در تمامی فصل های سال بررسی می کنیم.

با پاشا گشت پارس همراه باشید.

 

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

کیش جزیره ای واقع در استان هرمزگان، در جنوب ایران و خلیج فارس قرار دارد. این جزیره شکلی تقریبا بیضی با مساحت 92 کیلومتر مربع دارد. کوه و تپه ای در جزیره کیش وجود ندارد و به همین علت جزو یکی از مسطح ترین جزایر جهان محسوب می شود. ارتفاع این جزیره تقریبا 32 متر است و با شیب ملایمی به سطح دریا می رسد. این جزیره ساختاری مرجانی و هوایی تمیز دارد و نسبت به شهر های دیگر ایران در کیش اکسیژن خالص تری وجود دارد.

 

آب و هوای کیش در فصل های مختلف سال

جزیره کیش در اقلیم آب و هوایی گرم و مرطوب قرار دارد و تقریبا در تمامی فصل ها نسبتا گرم می باشد. میانگین دما در طول سال در این جزیره حدود 27 درجه سانتی گراد است و احتمال بارش باران در کیش کم می باشد. همچنین به علت مجاورت دریای خلیج فارس آب و هوای کیش بسیار شرجی و مرطوب می باشد.

آب و هوای کیش در فصل بهار

آب و هوای کیش در بهار

از بهترین فصل ها در جزیره کیش، فصل بهار می باشد. زیرا در این فصل آب و هوای کیش بسیار مطلوب است، یعنی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می باشد و اینگونه می توانید به تفریحات متعددی که در جزیره وجود دارد بپردازید. بهترین زمان سفر به کیش از ابتدای فروردین تا اواخر اردیبهشت می باشد که باد های بهاری خنک می وزد و هنوز آنچنان این جزیره شرجی و رطوبتی نشده است. البته باید به این توجه داشته باشید که در این فصل به ویژه در ماه فروردین کیش بسیار شلوغ و پر از گردشگران از جاهای مختلف می شود. اگر قصد سفر به جزیره کیش را در فصل بهار دارید باید از قبل جهت رزرو تور کیش و یا هتل های کیش اقدام نمایید.

تابستان در کیش

آب و هوای کیش در تابستان

فصل تابستان در جزیره کیش بسیار گرم و شرجی می باشد و بهترین زمان برای آب تنی در دریای خلیج فارس و تفریحات آبی کیش است. تابستان ها در جزیره کیش جشنواره های تابستانی و جُنگ های زیادی برگذار می شود. اگر از گرما فراری هستید بهتر است سفرتان را به زمان دیگری موکول کنید ولی اگر مشکلی با روز های گرم کیش ندارید، می توانید سفری سرشار از فعالیت های جذاب، تفریحات آبی بی نظیر و … داشته باشید. در فصل تابستان نیز گردشگران زیادی به این جزیره می آیند ولی به علت گرما تعدادشان از فصل بهار کمتر می باشد.

مقاله معرفی پارک اوشن پارک کیش را مطالعه نمایید.

آب و هوای کیش در پاییز

آب و هوای کیش در پاییز

در فصل پاییز آب و هوای کیش در روز و شب متغیر است. اوایل فصل پاییز هوا هنوز گرم و تابستانی است و هرچه به ماه آبان نزدیک تر می شود، هوا رو به خنکی می رود و در ماه آذر بارش باران را در پی دارد. در این فصل رطوبت هوا به 60 درجه نیز می رسد. در پاییز روز ها بسیار کوتاه است و زود شب می شود. پس اگر قصد سفر به جزیره کیش را در فصل پاییز دارید بهتر است برای انجام کارها، فعالیت ها و خرید هایتان، سحر خیز باشید. فصل پاییز در جزیره کیش خلوت تر از فصل های دیگر است و تخفیف های پاییزی بسیاری در مراکز خرید وجود دارد و جزو ارزان ترین فصل ها در کیش می باشد.

زمستان در کیش

آب و هوای کیش در زمستان

سرد ترین فصل در جزیره کیش، فصل زمستان می باشد و در ماه های دی و بهمن بارش باران زیادی وجود دارد. البته سردی هوایی که در کیش وجود دارد، هوای سوزناک و غیر قابل تحمل نیست و فقط نسبت به فصل های دیگر آن سرد تر می باشد و دمای هوا بین 9 تا 22 درجه متغیر است. در زمستان ها آب و هوای کیش در روز ها خنک و شب ها رو به سرما می رود. به علت سرما و بارش باران گردشگران کمتری در این فصل به کیش سفر می کنند و از این رو جزیره کیش تخفیف های زیادی روی اجناس و هتل هایش می گذارد تا جذب مسافر بیشتری انجام دهد. پس اگر از گرما فراری هستید و دنبال سفر ارزان به کیش هستید، فصل زمستان برایتان بسیار مناسب است. اما به این توجه داشته باشید که در این فصل از شنا و تفریحات آبی خبری نیست ولی می توانید از مناطق گردشگری زیبا، رستوران ها و هتل های با کیفیت، خرید از مراکز بزرگ و … لذت ببرید.

 

بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش

به طور کلی جزیره کیش در تمامی فصل ها گردشگران خاص خودش را دارد و بهترین زمان سفر به کیش بسته به هدفی که برای سفر دارید متغیر است. یعنی اگر قصد شنا و لذت بردن از تفریحات آبی هیجان انگیز کیش را دارید باید در فصل تابستان سفر کنید و یا اگر به دنبال هوایی مطلوب و لذت بخش می گردید باید فصل بهار را انتخاب کنید و اگر سفر ارزانی می خواهید پاییز و زمستان برایتان مناسب است. جزیره کیش در تمامی فصل ها زیبا، لذت بخش و سرگرم کننده می باشد.

آشنایی با جزیره کیش

در مقاله جزیره کیش اطلاعات کاملی از فرهنگ و سبک زندگی، چگونگی سفر به کیش، جاذبه های دیدنی کیش و … صحبت شده است. با مطالعه این مقاله به خوبی با جزیره زیبای کیش آشنا می شوید.

سخن آخر

در این مقاله آب و هوای کیش را در تمامی فصل های سال بررسی کردیم تا بتوانید برای سفر بهترین فصل را از نظر خودتان انتخاب نمایید. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید می توانید با مشاوره رایگان از پاشا 24 جهت تهیه تور کیش ( بلیط رفت و برگشت + هتل ) با مشاورین مجرب ما تماس بگیرید.

پاشا گشت پارس همراه همیشگی شماست.

آخرین مطالب