لوگو سفید پاشا 24

تور طبیعت گردی از مشهد | گلگشت ۱ روزه و چند روزه

تور های طبیعت گردی از مشهد

رزرو تور فیلبند تا سد لفور

رزرو تور اولسبلنگاه تا قلعه رودخان

رزرو تور دشت سوسن تا تنگ قاسمی

رزرو تور دره چریک (چئریک)

رزرو تور جنگل ابر شاهرود

رزرو تور 1/5 روزه کویر یونسی از مشهد

رزرو تور ایرانگردی از مشهد

رزرو تور شمال از مشهد

رزرو تور پارسیان از مشهد

رزرو تور شمال آبشار شیرآباد از مشهد

رزرو تور جزیره هرمز از مشهد

رزرو تور کرمان تا کلوت شهداد از مشهد

رزرو تور چابهار از مشهد

رزرو تور یزد از مشهد

رزرو تور اصفهان گردی از مشهد

رزرو تور قشم از مشهد

رزرو تور کویر مصر از مشهد

رزرو تور قشم تا هنگام از مشهد

رزرو تور یک روزه امرودک از مشهد

تور لیدر هستی؟

این صفحه روزانه بیشتر از 2000 هزار بار توسط کاربران مورد بازدید قرار می گیرد که تقریبا به ازای هر روز 60% از ورودی ها کاربران جدید هستند. این مجموعه قابلیتی را فراهم کرده که شما با ثبت درخواست می توانید تور های خود را از مبدا مشهد در این صفحه برای کاربران به نمایش بگذارید. همین الان جهت ثبت تور اقدام کن!

کاملترین بانک تور طبیعت گردی از مشهد , تور چند روزه اطراف مشهد ,تور طبیعت گردی .در این مقاله می خواهیم شما را با تمامی طبیعت های بکر خراسان رضوی جهت طبیعت گردی آشنا کنیم.
تور های طبیعت گردی مشهد
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر تور طبیعت گردی از مشهد | گلگشت ۱ روزه و چند روزه

اگر شما از آن دسته افراد هستید که فکر می کنید گردشگری در مشهد فقط در موارد مذهبی انجام می شود و هیچ طبیعت خاصی در اطراف مشهد وجود ندارد، این مقاله برای شماست. در این مقاله می خواهیم شما را با تمامی طبیعت های بکر خراسان رضوی جهت طبیعت گردی مشهد آشنا کنیم  و از تور های طبیعت گردی مشهد بگوییم. پس با پاشا گشت پارس همراه باشید.

جهت اطلاع از تور های طبیعت گردی با شماره : 09014357005 تماس بگیرید

طبیعت گردی مشهد

طبیعت گردی مشهد، شامل بازدید از پارک‌های طبیعی، جنگل ها، سد ها، رودخانه ها، روستا ها و … می شود. همچنین، در کنار طبیعت گردی مشهد می توانید اقامت در هتل‌های لوکس مشهد و رفتن به رستوران‌های مختلف و خوراکی‌های محلی را تجربه کنید.

در کل، طبیعت گردی مشهد یک تجربه بی‌نظیر است که هر ساله گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند. علاوه بر اینکه این تجربه به شما فرصت می‌دهد تا با شهر و مردم آن آشنا شوید، به شما کمک می‌کند تا از زیبایی‌های طبیعت و آرامشی که در آن وجود دارد، بهره‌مند شوید. در ادامه به مقصد های مختلف تور طبیعت گردی مشهد می پردازیم.

 

جنگل های نزدیک مشهد

جنگل های نزدیک مشهد، از جمله جاذبه های گردشگری منطقه خراسان شمالی هستند که به دلیل زیبایی و بکر بودن طبیعت، جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. این جنگل ها با پوشش گیاهی فراوان، درختان بلند ، جاده های خاکی و مسیرهای پیاده روی طولانی، فضایی آرامش بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند.

در فصل بهار، با شروع رشد گیاهان و شکوفه های زیبا، تنها با دیدن این جنگل ها، احساس شادی و سرمستی برای گردشگران به وجود می آید. فصل تابستان، فضای این جنگل ها با سرسبزی و خنکی خود، می تواند مقصدی برای تفریح و سرگرمی باشد. هنگام فصل پاییز، تنوع رنگ ها و افق های خیره کننده جذابیت خود را به دیده بان می گذارد و همچنین در  فصل زمستان، نمای ویژه ای با روپوشی از برف و یخ به خود گرفته و فضایی ساحر را برای علاقه مندان به گردشگری زمستانی به وجود می آورد.

 

روستای ابرده مشهد

یکی از روستاهای زیبا و دیدنی در شمال شرقی ایران روستای ابرده مشهد است که سالانه میزبان تور یک روزه از مشهد می باشد. این روستا با داشتن آب و هوایی خنک و معتدل، محیطی سبز و طبیعتی بکر، بافت معماری سنتی و دست سازه‌های فرهنگی، جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران به خود اختصاص داده است. باغ‌های میوه، پوشیده شدن اطراف روستا از درختان مختلف، چشمه آب طبیعی و قدیمی، اماکن تاریخی و مذهبی از جمله جاذبه هایی هستند که گردشگران را به سوی این روستا جذب می کنند. فاصله این روستا تا مشهد حدود 44 کیلومتر معادل 1 ساعت رانندگی می باشد.

روستای ابرده مشهد

 

آدرس روستای ابرده مشهد:

مشهد، شاندیز، ۴ کیلومتر بعد، در مسیر رودخانه زشک، روستای ابرده علیا

 

کلاته آهن مشهد

روستای کلاته‌آهن با داشتن آب هوایی معتدل و مناظر طبیعی زیبا، گزینه‌ی مناسبی برای طبیعت گردی مشهد است. این روستا در فاصله 9 کیلومتری از طرقبه و در حاشیه رودخانه دهبار قرار گرفته است و به همین علت محل رویش درختچه ها، درختان، باغات و پوشش گیاهی متنوعی می باشد. جالب است بدانید که حدود 300 سال قبل در این محل کوره های آهنگری و ذوب آهن وجود داشته و اکنون بقایای آن در این روستا موجود است و این یکی از دلایل نامگذاری کلاته آهن می باشد.

طبیعت گردی مشهد در روستای کلاته آهن مشهد 

 

آدرس روستای کلاته آهن مشهد

مشهد، 9 کیلومتر بعد از طرقبه

 

جنگل جیغ مشهد

احتمالا آوازه ترسناک ترین جنگل ایران یعنی جنگل جیغ به گوشتان خورده است! نام این جنگل هرکسی را کنجکاو می کند که راز این جنگل را بفهمد. بر اساس داستان های محلی روایت شده این جنگل نفرین شده و پر از صدا های جیغ در شب می باشد. اما آیا واقعی است؟ اگر بخواهیم نگاهی علمی به این قضیه بندازیم باید برگردیم به سال 1390 کع تعداد زیادی ملخ و جیرجیرک به علت وجود آب رودخانه سربرج و شرایط محیطی مناسب به این جنگل حمله می کنند و در طول شب صدا هایی از خود در می آورند که شبیه به صدای جیغ است. صدای پیچش باد در بین درختان نیز می تواند عامل این صدا ها باشد. جدا از این داستان ها، منظره های زیبایی در این جنگل وجود دارد که تماشاییست. اگر تمایل دارید به جنگل زیبا و هیجان انگیز جیغ بروید بهترین روش استفاده از تور گروهی مشهد است.

طبیعت جنگل جیغ مشهد

 

آدرس جنگل جیغ مشهد

جنوب مشهد، بخش طرقبه و روستای سربرج

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد باغ بزرگ وکیل آباد است که دارای حدود ۷۰ هکتار مساحت می‌باشد. این پارک بزرگ امکانات زیادی از جمله سینمای پنج بعدی، گلخانه و باغ گیاهشناسی، فوتبال دستی و تنیس دارد. همچنین در این پارک بزرگ باغ وحشی بزرگ نزدیک به ۴ هکتار وجود دارد که حیوانات زیادی در آن نگه داری می‌شوند. بسیاری از مردم برای پیک نیک به پارک جنگلی وکیل آباد می روند و برروی تخت های سنتی زیبایی که در سرتا سر این پارک وجود دارد پیک نیک خود را سپری می کنند.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد 

 

دره ها ، سد ها و دریاچه های نزدیک مشهد

جاذبه های طبیعی زیادی در اطراف شهر مشهد وجود دارد. یکی از این جاذبه های طبیعی دره های زیبایی هستند که در نزدیکی مشهد قرار دارند. دره های خراسان شمالی که به دلیل زیبایی های طبیعی خود جزو طبیعت‌گردی‌های پرطرفدار در مشهد هستند.

پرداختن به سد‌ها و دریاچه‌های نزدیک مشهد نیز از جمله فعالیت‌های طبیعت‌گردی است که می‌توانید در اطراف این شهر انجام دهید. در ادامه به معرفی چندین دره، سد و دریاچه می پردازیم.

 

طبیعت گردی مشهد در دریاچه چشمه سبز

یک منطقه ییلاقی و رویایی در حوالی گلمکان وجود دارد که چشم اندازی فوق العاده را در اختیارتان قرار می دهد. دریاچه چشمه سبز در دامنه رشته کوه های بینالود واقع شده و مشرف به حوضه آبریز رودخانه گلمکان می باشد. چشمه های سو اشتها نیز از چشمه های معروف این منطقه می باشد. گلمکان در لغت به معنای مکان رویش گل می باشد و از این رو باید بدانید که پوشش گیاهی دریاچه چشمه سبز بسیار زیباست و دارای انواع گیاهان دارویی می باشد. وجود گیاهان و درختان موجب داشتن آب و هوای پاک و مطلوبی شده است. برخی از افراد در دریاچه چشمه سبز به ماهیگیری، قایق سواری و شنا می پردازند و برخی در کوه های اطراف صعود را پیش می گیرند. این دریاچه در هر 4 فصل سال پذیرای بسیاری از تور های طبیعت گردی از مشهد می باشد.

طبیعت گردی مشهد در دریاچه چشمه سبز مشهد

 

آدرس دریاچه چشمه سبز مشهد

مشهد، جاده قوچان، 20 کیلومتر مانده به روستای گلمکان، دریاچه چشمه سبز

 

دره هفت حوض مشهد

این دره با داشتن تنوع بسیار زیادی از نظر سنگسارها، سراب ها و مراتعی همچون کوه های خلج، یکی از پرطرفدارترین مقاصد طبیعت گردی در مشهد محسوب می‌شود. علت نام گذاری این منطقه برای حوضچه های طبیعی موجود است که طی قرن ها و سالها ایجاد شده است و هرکدام از حوض‌های این دره دارای مناظر فوق العاده‌ای هستند که با مشاهده آن‌ها، به دنیایی دیگر سفر می‌کنید. برای علاقمندان به طبیعت گردی، دیدن دره هفت حوض، یک تجربه فوق العاده و به یاد ماندنی خواهد بود. بسیاری از افراد با تور های یکروزه دره هفت حوض به آنجا می روند و به گشت و گذار، صخره نوردی، سنگ نوردی و تفریحات متعددی می پردازند.

دره هفت حوض مشهد

 

آدرس دره هفت حوض مشهد

7 کیلومتری مشهد، بزرگراه کلانتری، جاده خلج، بوستان طبیعی هفت حوض

 

طبیعت گردی مشهد در دریاچه بزنگان 

دریاچه بزنگان با مساحتی بالغ بر 80 هکتار، به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های استان خراسان رضوی شناخته می‌شود. این دریاچه دارای آبی بلند و زلال است که با فضای سبز پیرامونی خود، جذابیت بسیاری برای طبیعت گردی در مشهد دارد. این دریاچه کاملا طبیعی به وجود آمده تامین آب آن توسط چشمه های کف دریاچه، آبریز های رودها و باران های فصلی انجام می شود و به علت املاح زیاد آب دریاچه هیچگاه یخ نمی زند. دریاچه بزنگان پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد و دارای آب و هوای مطبوعی می باشد.

دریاچه بزنگان فرصت‌های زیادی برای تفریح و سرگرمی فراهم می‌کند، از جمله فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران در این منطقه می‌توان به قایقرانی، ماهیگیری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

دریاچه بزنگان مشهد

 

آدرس دریاچه بزنگان مشهد

خراسان رضوی، 100 کیلومتری مشهد و سرخس، 4 کیلومتری شرق روستای بزنگان

 

دره آل مشهد

در حوالی روستای کلات یک دره ی بسیار تماشایی با درختان انبوه و طبیعت زیبا به نام دره آل وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. سرچشمه ها، آبشار های فصلی و پوشش گیاهی متنوع این دره موجب خنکی و آب و هوای پر از اکسیژنی شده است. از دیدنی های دره آل مشهد می توان به دره انجیر، غار، قلعه آل و مات، کتیبه خان تاشی و آبشار اشاره کرد. بهترین زمان برای تور گروهی از مشهد به دره آل فصل بهار می باشد.

دره آل مشهد

 

آدرس دره آل مشهد

خراسان رضوی، 45 کیلومتری شمال شرقی مشهد، مسیر کلات، نزدیکی روستای آل

 

طبیعت گردی در دره اجنه مشهد

خب می رسیم به دره اجنه که نام هولناکی دارد و با توجه به این که در نزدیکی روستای سربرج و جنگل جیغ قرار دارد، قضیه را ترسناک تر می کند. روایت ها و داستان های ماورایی و ترسناکی درباره این دره وجود دارد و مردم بر این باورند که اتفاغات عجیب و غریب و مرموزی در طی سالیان گذشته در این دره رخ داده است. اما به طور کلی این نام از اجنه که جمع جن و به معنای پنهان، دیده نشده و تاریک بودن است، به علت راه های تنگ و باریکی است که در این دره وجود دارد. در دره اجنه می‌توانید از نزدیک زندگی حیواناتی مانند قوچ، شاهین، قرقاول، میش، گرگ، روباه و کفتار را تماشا کنید و از طبیعت محسور کننده این دره لذت ببرید.

طبیعت گردی مشهد در دره اجنه

 

آدرس دره اجنه مشهد

خراسان رضوی ، 60 کیلومتری مشهد، 17 کیلومتری جنوب غربی شهرستان چناران

 

دره چریک (چریش) درگز از بهترین مکان های طبیعت گردی مشهد

از دیگر طبیعت های زیبای اطراف مشهد می توان به دره چریک (چریش) یا همان دره ارغوان اشاره کرد. این دره در فصل بهار با ازدیاد گل های ارغوان و انواع گیاهان به اوج زیبایی خود می رسد و می تواند هوش از سر شما بپراند. دره چریک دارای قله های مرتفع و دره های عمیقی می باشد که چشم انداز زیبایی را به وجود می آورد. اگر قصد طبیعت گردی در مشهد را دارید بازدید از دره چریک را از دست ندهید.

دره چریک مشهد

 

آدرس دره چریک درگز

خراسان رضوی، 64 کیلومتری شمال غربی درگز و مجاور دره شمخال

 

سده کارده مشهد

در میان کوه های هزار مسجد و بینالود مناطق و طبیعت های محسور کننده ای وجود دارد که یکی از آنها سد کارده می باشد. رودخانه سد کارده دارای آب دائمی، کوهستان های زیبا، آب و هوای متعادل و مجموعه تفریحی دنیای آبی است. از آنجایی که مناظر سد کارده گردشگران زیادی را به خود جذب کرده، در این محل استراحتگاه، سکو، بوفه و … را برای گردشگران تعبیه کرده اند و از مزیت هایش نزدیکی به شهر مشهد می باشد.

سد کارده مشهد 

 

آدرس سد کارده مشهد

خراسان رضوی، 50 کیلومتری شمال مشهد، روستای کارده

 

دره دربادام باجگیران

دربادام روستایی بسیار سرسبز و از توابع بخش باجیگران می باشد. در این روستا رودخانه ای با آب دائمی به نام شاهرگ وجود دارد که اطراف آن پوشیده از درختان تنومند و چشم انداز های زیبایی است. این روستا از مهم ترین مناطق ییلاقی قوچان می باشد. ارتفاعات غربی و جنوبی روستا سرسبز و دارای انواع گونه های گیاهی است  و بسیاری از کوهنوردان را به خود جذب می کند. همچنین از معروف ترین غذاهای محلی این روستا می توان نان فطیر، مسکه و کشته جوش را نام برد.

دره دربادام باجگیران

 

آدرس روستای دربادام

خراسان رضوی، 60 کیلومتری قوچان، 23 کیلومتری باجگیران، روستای دربادام

 

دره ارغوان مشهد

دره ای پوشیده از درختچه های ارغوان، سرسبزی های فراوان ، چشمه سارهای آبی و زلال، رودخانه ی روان، کوه ها، آب و هوای خوش دره ی ارغوان را تشکیل می دهند و به همین دلیل به یکی از مناطق دیدنی مشهد تبدیل شده است. مناظر قشنگ و طبیعت سرسبز این منطقه، باعث شده تا برای عکاسان و علاقمندان به عکاسی نیز جذاب باشد. وجود باغ های میوه،برکه ها و سرسبزی دامنه ها موجب منظره ای چشم نواز شده است. دره ارغوان یکی از بهترین مقاصد تور یکروزه اطراف مشهد به شمار می رود.

دره ارغوان مشهد

 

آدرس دره ارغوان مشهد

30 کیلومتری غرب مشهد، جاده طرقبه به سمت روستای کلاته آهن

 

سد زاوین کلات

در حوالی روستای کلات، سد بتنی زاوین بر روی رودخانه زاوین قرار دارد و بیشتر آب های پشت سد برای مصارف زراعی و شخصی روستاهای زاوین می باشد. اطراف سد زاوین طبیعتی زیبا و آرامش بخش برای پیک نیک و ماهی گیری وجود دارد. به طور کلی طبیعت زیبا، آب و هوای ییلاقی، آبشار های مرتفع و دره های تنگ، سد زاوین را مورد توجه تورهای طبیعت گردی مشهد قرار داده است.

سد زاوین کلات مشهد 

 

آدرس سد زاوین کلات

خراسان رضوی، 100 کیلومتری جاده مشهد به کلات، روستای زاوین

 

دره شمخال

یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در اطراف مشهد دره شمخال می باشد که بسیار زیباست و دارای آب و هوای مطلوب و طبیعتی وحشی است. از مهم ترین دلایل آب و هوای مطبوع دره شمخال می توان به وجود آب زیاد که از پیوستن رودخانه های شارک، دربادام، شمخال و چشمه سار ها اشاره کرد. طول دره شمخال به 18 کیلومتر می رسد و ارتفاع آن نیز 200 متر می باشد. فراوان ترین گونه گیاهی در این منطقه درختان گردوی قدمت دار است. در هر پیچ و خم این دره طبیعتی کم نظیر به چشم می خورد و هرچه جلوتر بروید مسیر با وجود چشمه سار ها و آبشار های جاری و زلال جذاب تر می شود. پوشش گیاهی دره شمخال بسیار متنوع است و غیر از درختان گردو قدیمی، درختان انجیر، زردآلو، چنار،آنوخ، چریش، ریخوک، زرشک، سپیدار، تمشک و … نیز وجود دارند. در تمامی فصول سال تور های طبیعت گردی از مشهد به دره شمخال برگذار می شود.

دره شمخال مشهد

 

آدرس دره شمخال مشهد

خراسان رضوی، 65 کیلومتری شمال شهر قوچان

 

دره ابدال آباد از مکان های زیبا طبیعت گردی مشهد

روستای ابدال آباد یگی از روستاهای ییلاقی تربت جام می باشد که پوشیده از آبشار های متعدد، دره ها و طبیعتی زیبا با آب و هوای دلپذیری می باشد. روستای ابدال آباد با زیبایی محصور کننده ای که دارد به بهشت گشمده تربت جام نیز تشبیه می شود. رودخانه هایی در گوشه کنار این روستا رویت می شود و باغ های میوه بسیار فراوان اند. کوهنوردان زیادی کوه های ابدال آباد را برای کوهپیمایی انتخاب می کنند.

در این روستا هتل یا مسافرخانه وجود ندارد اما می توانید با تور های یک روزه به ابدال آباد بروید و لحظاتی را به دور از دغدغه های شهری سپری کنید.

دره ابدال آباد مشهد 

 

آدرس دره و روستای ابدال آباد

خراسان رضوی، 40 کیلومتری شمال غرب تربت جام

 

آبشار های نزدیک مشهد

نزدیک مشهد، تعداد زیادی از آبشارهای طبیعی جذاب وجود دارد. این آبشارها با فضای طبیعی زیبایی های خیره کننده ای را برای گردشگران به ارمغان می آورند. فصل بهار با شروع ذوب برف ها، زیبایی های خاصی را به این مناظر اضافه می کند. دیدن این آبشارها و لذت بردن از فضای طبیعی در کنار آنها، یک تجربه بی نظیر برای علاقه مندان به گردشگری است. در ادامه آبشار های نزدیک مشهد را به شما همراهان پاشا گشت پارس معرفی می کنیم.

 

قره سو مشهد

آب و هوای ییلاقی پر از اکسیژن، آبشار های بلند و خیره کننده، دره های زیبا و چشمه های خنک موجب شده است که روستای قره سو توسط گردشگران مورد توجه زیادی قرار گیرد. از این رو تور های یک روزه قره سو نیز برای علاقه مندان به طبیعت برگذار می شود. آبشار قره سو قسمت هیجان انگیز این روستاست که ارتفاعی حدود 1250 دارد و جزو 4 آبشار مهم استان محسوب می شود. آبشار قره سو از چند آبشار کوتاه و بلند تشکیل شده است و جهت سهولت رفت و آمد گردشگران نردبانی در کنار آبشار تعبیه شده است. برای دسترسی به سرچشمه آبشار ها لازم است 8 نردبان را طی کنید که بلند ترین آنها 8 متر می باشد.

درمورد روستای قره سو مشهد بیشتر بدانید.

قره سو مشهد

 

آدرس روستای قره سو مشهد

مشهد، شهرستان کلات نادری، بعد از 5 کیلومتر در سمت چپ، روستای قره سو

 

اخلمد مشهد

روستای اخلمد در نزدیکی مشهد و در دل کوه های بینالود قرار گرفته است و هزاران سال قدمت دارد. به علت وجود کوهستان و رودخانه روان دائمی از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار بوده و باغ های میوه، گیاهان و درختان  نیز سرسبزی زیبایی به این مکان بخشیده اند. از مهم ترین ویژگی های این روستا می توان به آبشار های 7 گانه آن اشاره نمود. از میان این 7 آبشار 4 تای آنها به صورت دائمی جریان دارند و 3 آبشار دیگر فصلی می باشند. آبشار بزرگ اخلمد دارای 45 متر ارتفاع و آبشار کوچک آن 23 متر ارتفاع دارد، به همین علت تور های یک روزه اخلمد بسیار پرطرفدار می باشد.

مطالعه کامل مقاله روستای اخلمد مشهد

اخلمد مشهد

 

آدرس روستای اخلمد مشهد

مشهد، جاده قوچان، کمربندی چناران، جاده اخلمد

 

آبگرم کلات مشهد

این روستا در میان کوه های هزار مسجد قرار گرفته و از مشهد تا کلات حدود 150 کیلومتر راه است. کلات با داشتن مناظری فوق العاده زیبا از جمله دشت‌های سبز، درختان میوه، آبشارهای دیدنی، رودخانه‌های زلال و آثار تاریخی از بهترین طبیعت گردی های مشهد به شمار می‌آید. آبگرم کلات مشهد، یک مجموعه آب گرم است که شامل چندین استخر آب گرم با دمای متفاوت است که همه به صورت طبیعی از زیر زمین به سطح آمده‌اند. در مقاله آبگرم کلات مشهد به ریزجزییات این روستا پرداخته شده است.پ

روستای کلات مشهد

 

چگونه به کلات نادری مشهد برویم؟

برای سفر به روستای جذاب کلات ابتدا وارد اتوبان شهید چراغچی مشهد شوید و سپس بعد از خروجی به سمت کلات حرکت کنید. مسیر جاده ای این روستا بسیار سرسبز و ییلاقی بوده و برای رسیدن به آن تقریبا 3 ساعت زمان نیاز است.

 

آبشار ارتکند مشهد

ارتکند دارای طبیعتی ییلاقی، آبشار های زیبا، رودخانه، کوه، غار و طبیعتی سرسبز می باشد و می تواند یک قاب بسیار زیبا را برای شما به وجود بیاورد. تور های ارتکند مشهد مناسب کسانی است که هراسی از رد شدن از رودخانه، پیمودن مسیر های باریک و هیجان انگیز نداشته باشند. به همین علت طبیعت گرد ها و کوهنوردان زیادی عاشق ارتکند می باشند. ارتفاع آبشار ارتکند به 35 متر می رسد و اطراف آبشار با دیواره های سنگی ضخیمی پوشیده شده است. اگر بتوانید از آبشار ها بالا بروید می توانید طبیعت بهشت گونه آن اطراف را تماشا کنید، اما باید توجه داشته باشید که این بهشت نصیب همگان نمی شود زیرا باید اصول صخره نوردی را بلد باشید. اگر هوس طبیعت گردی هیجان انگیزی کرده اید آبشار های ارتکند گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

آبشار ارتکند مشهد

 

آدرس آبشار ارتکند مشهد

خراسان رضوی، 110 کیلومتری شمال مشهد، پس از طی کردن 15 کیلومتر مسیر فرعی به روستاهای سررود و ارتکند

 

آبشار اسطرخی شیروان

در روستای زیبای اسطرخی آبشار زلالی با ارتفاع 20 متر وجود دارد که تشکیل شده از رودخانه و چندین چشمه کوچک و بزرگ می باشد. آبشار اسطرخی جزو بلندترین آبشار های منطقه شیروان می باشد. در این منطقه درختان بزرگ و تنومند بید، صنوبر، چنار، سپیدار و گردو خود نمایی می کنند و گیاهان دارویی همچون ساری گل، زیره، شقایق،کاسنی و گون رویت می شود. آبشار اسطرخی به صورت چند شاخه ای به پایین سرازیر می شود و در نهایت در حوضچه هایی می ریزد که برای آبتنی عالی است. تور های یکروزه آبشار اسطرخی از مشهد بسیار پرطرفدار است و در فصل های بهار و تابستان به اوج شلوغی خود می رسد.

آبشار اسطرخی مشهد

 

آدرس آبشار اسطرخی شیروان

خراسان شمالی، 28 کیلومتری جنوب غربی شیروان، روستای اسطرخی

 

ییلاق های مشهد

نزدیک مشهد، تعداد زیادی از ییلاق‌های دیدنی وجود دارد که برای گردشگران بسیار محبوب هستند. در فصول گرم سال، بافت طبیعی این مناطق و هوای خنک آنها، مناسب برای استراحت و تفریح شدیداً پرطرفدار است. این ییلاق‌ها در مناطقی قرار گرفته‌اند که به راحتی قابل دسترسی هستند و کمترین مشکلات را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. با دیدن غروب آفتاب در این ییلاق‌ها، لحظاتی را به دور از شلوغی شهر و در میان طبیعت صرف کردن، حس آرامش و شادی را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به معرفی ییلاق های اطراف مشهد می پردازیم.

 

ییلاق طرقبه مشهد

طرقبه یک منطقه ییلاقی و کوهستانی است و فاصله ی آن از مشهد حدود 15 کیلومتر می باشد. طبیعتی زیبای ییلاق طرقبه در کنار رستوران هایی با غذاهای گوناگون و خوشمزه این مکان را به یک منطقه گرشگری جذاب و پرطرفدار تبدیل کرده است. همچنین طرقبه دارای روستا های زیادی می باشد که هر یک زیبایی مخصوص به خود را دارد و بسیار چشم نواز است. از تفریحات طرقبه نیز می توان به پیست ماشین رانی، سوارکاری، رستوران ها و طبیعت آن اشاره کرد.

طرقبه مشهد

 

آدرس طرقبه مشهد

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، دو راهی شاندیز و طرقبه

 

جاغرق از بهترین مکان های طبیعت گردی مشهد

روستای ییلاقی جاغرق طرقبه یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مشهد می باشد که بسیار دنج و سرسبز است. با قدم زدن در این روستای کهن می توانید از تنفس هوای تازه لذت ببرید و به صدای رودخانه های روان گوش دهید. این روستا در دل در های کوه های بینالود واقع شده و دارای چندین قنات، آبشار و یک چشمه است. جاغرق از روستاهای نزدیک طرقبه  و دسترسی به آن آسان است. درختان چنار قدیمی و سرسبزی منطقه موجب جذب بسیاری از گردشگران شده است. در ابتدای جاغرق رستوران ها، آشکده ها و دکه های بلال و سوسیس آتیشی زیادی وجود دارد. بازدید از مسیر و روستای جاغرق خالی از لطف نیست.

جاغرق مشهد

 

آدرس جاغرق طرقبه مشهد

مشهد، 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه

 

ییلاق شاندیز مشهد

شاندیز یک منطقه‌ی ییلاقی شگفت‌انگیز در نزدیکی شهر مشهد است که برای گردشگران بسیار جذاب است. این منطقه دارای آب و هوایی خنک و خوشایند در فصل تابستان است و بافت طبیعی زیبایی های خیره کننده ای را به ارمغان می آورد. در شاندیز، پوشش گیاهی و جنگل‌های سرسبز غالب هستند و باغات میوه‌های تازه و خوشمزه از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. همچنین، آثار باستانی و تاریخی مانند قلعه ها و بقایای باستانی نیز در این منطقه وجود دارد که برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ بسیار جالب هستند. در شاندیز تعداد زیادی رستوران های باکیفیت وجود دارد که بین مردم محبوب است. در کل، شاندیز با آب و هوای خوب، فضای طبیعی فوق العاده زیبا و جاذبه‌های تاریخی و باستانی و رستوران های متنوع یک گزینه‌ی بسیار خوب برای تفریح و سفر در نزدیکی شهر مشهد است.

مقاله رستوران های شاندیز را مطالعه نمایید.

شاندیز مشهد

 

آدرس شاندیز مشهد

خراسان رضوی، مشهد، انتهای وکیل آباد، دو راهی طرقبه و شاندیز

 

اماکن گردشگری نزدیک مشهد

منطقه‌ی مشهد، از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. پیاده‌روی در کوهستان‌های نزدیک، بازدید از غارهای طبیعی، قلعه‌های باستانی و آثار تاریخی، دیدن روستاهای سنتی و زیبا، بازدید از حرم‌های مطهر و بازارهای محلی مثالی از گزینه‌های بسیاری هستند که در مشهد و مناطق اطراف آن قابل دسترسی هستند. در کل، منطقه‌ی مشهد با فضای طبیعی زیبا، میراث تاریخی و فرهنگی غنی، جاذبه‌های گردشگری جذاب و تنوع بالایی را برای گردشگران فراهم می کند. چند مورد از اماکن گردشگری نزدیک مشهد را در ادامه معرفی می کنیم.

 

روستای دهبار مشهد

روستای دهبار با فاصله ای اندک از مشهد در 18 کیلومتری از طرقبه قرار دارد و یک روستای چهار فصل تماشایی می باشد. این روستا دارای طبیعت بکر، آب و هوای تمیز و سرشار از اکسیژن، رودخانه ای با آب گوارا، ارتفاعات چشم نواز، مردمانی خونگرم و خوشرو است و از مکان های طبیعت گردی مشهد به شمار می رود. در این روستا باغ های میوه گوناگونی همچون سیب، گلابی، انگور، آلبالو، گیلاس، توت، گردو، بادام، زردالو و … وجود دارد که زیبایی روستا را دوچندان کرده است. برای جزئیات بیشتر مقاله روستای دهبار مشهد را مطالعه نمایید.

روستای دهبار مشهد

 

آدرس روستای دهبار مشهد

مشهد، طرقبه، دهستان جاغرق، سه راهی سمت چپ به روستای طرقدر، بعد از دره ارغوان، سر دوراهی به سمت دهبار

 

چالیدره مشهد

پارک گردشگری و بزرگ چالیدره از مکان‌های بسیار معروف و جاذبه های تفریحی مشهد است که در طرقبه قرار گرفته است. در این مجموعه بزرگ می‌توان به تفریحاتی همچون قایق سواری، لنج سواری، غواصی و ماهیگیری بپردازید و لحظات خوبی را برای خود ثبت کنید. همچنین این مجموعه دارای دریاچه و سد بسیار زیبایی می باشد و در شهر مشهد قرار دارد.

چالیدره مشهد

 

گلمکان مشهد

شهر گلمکان از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران محسوب می شود که جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد. گلمکان منطقه ای کوهستانی و تقریبا سردسیر می باشد که چشمه و چندین شاخه رودخانه دائمی در آن جاریست. آب سبک و گوارا، محصولات باغی همچون آلبالو، گیلاس، سیب و گردو به وفور در این منطقه یافت می شود. همچنین کوه های تخته چارباغ، قلعه بینالود، شیرباد و سیاه سنگ در این منطقه موجود است. اقامتگاه های بوم گردی نیز در گلمکان وجود دارد ولی اکثریت افراد تور های یکروزه گلمکان از مشهد را ترجیح می دهند.

گلمکان مشهد

 

آدرس گلمکان مشهد

خراسان رضوی، 65 کیلومتری مشهد

 

تور طبیعت گردی مشهد

طبیعت گردی را می توان نوعی سفر برای کاوش در طبیعت تعریف کرد. به این منظور تور های طبیعت گردی به وجود آمده که تور های گروهی را برگذار می کنند. معمولا مشهد مبدا تور های طبیعت گردی اطراف مشهد است و اکثرا در روز های تعطیل و آخر هفته ها برگذار می شود تا افراد شاغل نیز بتوانند با خیال راحت راهی سفر شوند. ترانسفر تور های طبیعت گردی به سه دسته تقسیم می شوند. 1. مینی بوس ها 2.اتوبوس های توریستی که ظرفیتی 42 نفره دارند. 3.اتوبوس های وی آی پی با ظرفیت 22 نفره. خدمات تور های طبیعت گردی مشهد شامل صبحانه و ناهار می شود که یا در رستورانی بین راهی سرو می شود و یا در محل اصلی تور توسط تورلیدر ها و عوامل برگذار کننده طبخ می شود. بسته به نوع و تعداد افراد در تور ها این شرایط می تواند متغیر باشد.

تور طبیعت گردی مشهد 

 

تور گروهی مشهد

تور طبیعت گردی مشهد به صورت تور گروهی برگذار می شود و به غیر از لذت بردن در طبیعت و سپری کردن اوقات خوش می تواند چیز های زیادی را به ما یاد دهد. لذت ماجراجویی، سفر های هیجان انگیز، معاشرت با افراد ، پاکسازی طبیعت و محیط زیست، آشنایی با آداب و رسوم مناطق محلی و بسیاری از موارد دیگر مزایای تور گروهی مشهد می باشد و مطمئن باشید که با یکبار رفتن به این تور ها، برای دیگر تور های گروهی مشهد لحظه شماری خواهید کرد.

 

تور یک روزه از مشهد

طبیعت گردی بسیار گسترده است و ممکن یک سفر یک روزه به دل طبیعت و یا یک سفر چند روزه در مناطق مختلف باشد. اغلب تور های طبیعت گردی یکروزه می باشند و تور یکروزه از مشهد مسافتی حداقل نیم ساعت و حداکثر چهار ساعته دارد و از صبح تا شب است. این تور ها شامل خدماتی همچون ترانسفر رفت و برگشت با مینی بوس یا اتوبوس، صبحانه، ناهار و تورلیدر های مجربی است. مقاصد تور های یک روزه از مشهد بسیار متععد و حیرت انگیز می باشد که چندین مورد را در عنوان های بالا بهتان معرفی کرده ایم.

 

تور چند روزه از مشهد

همانطور که گفتیم تور چند روزه از مشهد برای طبیعت گردی وجود دارد که ممکن است با قطار یا اتوبوس انجام شود. در این نوع از تور های طبیعت گردی برای استراحت شبانه از اقامتگاه های محلی، بوم گردی و یا کمپ های شبانه با چادر استفاده می شود که اگر از من می شنوید لذتی که در کمپ های شبانه با دوستان در کنار آتیش است در هیچ جای دیگر نیست. برخی از موارد و امکانات تور ها بسته به مقصد، مسافت، نوع تور و تعداد افراد متغییر است.

تور طبیعت گردی مشهد چندروزه

 

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن بود که تمام مقاصد گردشگری و تمام تور های گردشگری از مشهد رو معرفی کنیم ، این مقاله باز هم بروزرسانی میشه و می تونید بهش مراجعه کنید

همچنین به زودی در این صفحه تور های یک روزه از مبدا مشهد به همراه اطلاعات کامل و نحوه رزرو درج خواهند شد.

پرسش پاسخ های متداول
آخرین مطالب

درخواست ثبت تور

بعد از ثبت درخواست منتظر بمانید تا کارشناسان پاشا 24 با شما جهت مشاوره و اعلام شیوه های درج تور های طبیعت گردی از مبدا مشهد در وبسایت این مجموعه تماس بگیرند.