لوگو سفید پاشا 24

خیابان گردی مشهد

خیابان گردی در مشهد بسیار لذت بخش است، اما در صورتی که خیابان های معروف مشهد را بشناسید! با ما در ادامه همراه باشید.
خیابان گردی مشهد
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر خیابان گردی مشهد

امروزه شهر مشهد با قدیم بسیار تفاوت دارد و با پیشرفت هایی که داشته به یکی از کلان شهر های مهم کشور تبدیل شده است. از این رو در مقاله خیابان گردی مشهد قصد داریم تا شما را با پر آوازه ترین و معروف ترین خیابان های مشهد آشنا کنیم. پس با پاشا گشت پارس همراه باشید.

 

خیابان گردی مشهد

خیلی از مسافران و زائران مشهد را تنها با خیابان های اطراف حرم مانند خیابان امام رضا و طبرسی می شناسند، اما شما می توانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا بتوانید خیابان های معروف مشهد را بشناسید و به خوبی از لحظات حضور در مشهد لذت ببرید.

 

خیابان احمد آباد مشهد ، قطب تجاری و درمانی مشهد

یکی از خیابان های معروف مشهد که اکثرا شلوغ و پر رفت و آمد است، خیابان احمد آباد می باشد که در حوالی کوهسنگی قرار دارد. در این خیابان فروشگاه های متعددی از جمله بورس گوشی و موبایل، کیف و کفش چرم، لباس مجلسی، کت و شلوار های شیک و … به چشم می خورد. همچنین خیابان احمد آباد مملو از ساختمان های پزشکان در تخصص های متفرقه و بیمارستان های معروف مانند بیمارستان قائم، پاستور و امام رضا وجود دارد و یکی از دلایل شلوغی این محدوده به همین علت است.

خیابان احمد آباد جزو محدوده مرفه نشین مشهد محسوب می شود و از این رو هتل های لوکسی در این خیابان بنا شده است که از معروف ترین آنها می توان به هتل همای مشهد اشاره کرد.

خیابات احمد آباد مشهد

 

بلوار سجاد ، دور دور های شبانه و مغازه های لوکس

بلوار سجاد مشهد که قدمت آن به دوره پهلوی باز می گردد یکی از قدیمی ترین محله های مشهد به شمار می آید. اما وقتی وارد این محله می شوید اصلا به نظر نمی آید که این محله قدیمی باشد! این محله به یکی از لوکس ترین و گران ترین مناطق مشهد تبدیل شده است و آب و هوای خوبی دارد و از این رو همیشه شلوغ و پر از ازدحام است. اگر قصد خیابان گردی، دور دور های شبانه و خرید از مغازه های لوکس را دارید، حتما به بلوار سجاد سری بزنید. از ویژگی های بلوار سجاد می توان به بورس لباس های ورزشی، پاساژ های لوکس پوشاک، خانه های زیبا و لوکس و … اشاره کرد.

خیابان سجاد مشهد

 

خیابان راهنمایی مشهد ، بورس انواع پوشاک

از پر تردد ترین مناطق مشهد می توان خیابان راهنمایی را نام برد که برای خرید و گشت و گذار گزینه مناسبی می باشد. در سرتاسر خیابان راهنمایی انواع مغازه ها و فروشگاه های پوشاک، لباس مجلسی، کیف و کفش به چشم می خورد. همچنین مرکز خرید بزرگ برج سلمان نیز در این خیابان واقع شده است. درست است که این منطقه بورس پوشاک است اما از آنجایی که جزو مناطق بالاشهر مشهد محسوب می شود، انتظار خرید ارزان را نداشته باشید. موقعیت مکانی خیابان راهنمایی بسیار مطلوب است و ابتدای آن خیابان احمد آباد و انتهای آن بلوار سازمان آب قرار دارد و به ایستگاه های مترو فلسطین و قائم نزدیک می باشد.

خیابان راهنمایی مشهد

 

خیابان هفده شهریور مشهد ، بازار گردی

از شلوغ ترین، پر آوازه ترین و معروف ترین مراکز خرید مشهد می توان خیابان هفده شهریور را نام برد که بهترین گزینه برای خرید و بازار گردی است. در طول خیابان هفده شهریور حداقل 16 مرکز خرید وجود دارد که هرکدام از آنها بسیار بزرگ و سرشار از کالای متنوع می باشد. اگر قصد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لباس مجلسی، ساعت و … را دارید حتما به خیابان هفده شهریور بروید تا بتوانید از تنوع بالا و قیمت های مناسب استفاده نمایید. لازم به ذکر است که خیابان هفده شهریور فاصله کمی تا حرم مطهر دارد و دسترسی به آن آسان می باشد. در تمامی فصول سال این خیابان بسیار شلوغ است. اگر می خواهید با وسیله نقلیه شخصی به خیابان بروید نگران نباشید زیرا بسیاری از مراکز خرید این خیابان دارای پارکینگ اختصاصی می باشند.

خیابان هفده شهریور مشهد

 

خیابان فرهاد ، بورس کیف و کفش مشهد

به دنبال منطقه خوبی برای خیابان گردی و گشت و گذار هستید؟ خیابان فرهاد مشهد واقع در منطقه یک ، از مناطق لوکس و زیبای مشهد به شمار می رود که در آن فروشگاه های بزرگ و برند، کیف و کفش های با کیفیت، برند های خارجی، آبمیوه فروشی، مجتمع تک (مجتمع کامپیوتر) و رستوران هایی قرار دارد و تمامی این ها برای خیابان گردی گزینه مناسبی را ایجاد می کند. لازم به ذکر است که در خیابان فرهاد نباید به دنبال خرید ارزانی باشید زیرا فرهاد جزو محلات مجلل و گران مشهد به شمار می آید. همچنین به علت نزدیکی به باغ های ملک آباد، خیابان فرهاد از آب و هوای خوبی برخوردار است.

خیابان فرهاد مشهد

 

بلوار وکیل آباد ، قلب گشت و گذار مشهد

بزرگراه وکیل آباد مهم ترین بلوار مشهد به شمار می آید و حدود 9.6 کیلومتر طول دارد و یکی از طولانی ترین بلوار های ایران محسوب می شود. بلوار وکیل آباد راه ارتباطی بزرگی بین مناطق مختلف مشهد است و گزینه بسیار مناسبی برای خیابان گردی و شب گردی می باشد. این بلوار از یک طرف به باغ وکیل آباد، طرقبه، شاندیز، کوهستان پارک می خورد و در امتداد آن بلوار هفت تیر، هاشمیه، کوثر، شهر بازی پارک ملت و بسیاری از محلات معروف دیگر مشهد قرار دارد. خطوط مترو مشهد نیز در راسته این بلوار واقع شده است و اکثر جاهای تفریحی مشهد در این بلوار قرار گرفته. همچنین در حاشیه بلوار وکیل آباد تعداد زیادی از بهترین رستوران های مشهد و کافی شاپ های مشهد قرار دارد.

 

بلوار وکیل آباد مشهد

 

محله آزاد شهر ، از مناطق توریستی مشهد

آزاد شهر مشهد از جنوب به بلوار وکیل آباد، از شمال به بلوار آموزگار و از شرق و غرب به بلوار فردوسی و سید رضی راه دارد و از آنجایی که به پارک ملت نزدیک است یکی از مناطق معروف و توریستی مشهد محسوب می شود. همچنین در راسته محله آزادشهر، بلوار امامت قرار دارد که بسیاری از افراد این راسته را برای پیاده روی و خیابان گردی بر میگزینند. در محله آزادشهر مغازه های رنگارنگ و متفاوتی وجود دارد و انواع پوشاک، کیف و کفش، ساعت، زیور آلات، خوراکی و غذا را می توانید در این محله مشاهده نمایید.

خیابان گردی مشهد

 

کوهسنگی مشهد ، معروف و دوست داشتنی

حتما تا به الان نام خیابان و پارک کوهسنگی مشهد به گوشتان خورده است! پارک کوهسنگی مشهد از با قدمت ترین پارک ها و مناطق تفریحی مشهد به شمار می رود که دارای امکانات متعددی می باشد. کوهسنگی مشهد یکی از پر بازدید ترین مناطق تفریحی مشهد است که در حوالی آن ایستگاه های شکمی همچون دیزی سرا، بستنی سنتی، آبمیوه و … به وفور یافت می شود و در ابتدای پارک نیز مجتمع مهر کوهسنگی واقع شده است که مرکز خرید بزرگ و زیبایی می باشد و در طبقه های بالایی ان پردیس سینمایی و کافی شاپ نیز دارد. دسترسی به این پارک بسیار ساده است زیرا ایستگاه مترو کوهسنگی در خود پارک قرار دارد. همچنین این پارک در فاصله کمی از حرم مطهر واقع شده است.

کوهسنگی مشهد

 

خیابان امام رضا ، از مهم ترین خیابان های منتهی به حرم مطهر

خب میرسیم به خیابانی آشنا برای زائرین مشهد، خیابان امام رضا که یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین خیابان های مشهد است که در انتهای آن حرم امام رضا (ع) واقع شده است. در این خیابان همیشه پر از جنب و جوش و شلوغ است و حتی نصفه شب ها مغازه های آن فعالیت می کنند. در خیابان امام رضا تعداد زیادی رستوران، سفره خانه، کافی شاپ، مغازه های متنوع و سوغاتی های مشهد وجود دارد و یکی از قدیمی ترین بازار های مشهد یعنی بازار رضا مشهد در این خیابان واقع شده است.

بهترین هتل های مشهد در خیابان امام رضا احداث شده اند و میزبان زائران امام رضا هستند. چند مورد از بهترین هتل های خیابان امام رضا به شرح زیر است:

  • هتل الماس 2 مشهد
  • هتل بین المللی قصر مشهد
  • هتل گلدن پالاس مشهد
  • هتل مجلل درویشی مشهد
  • هتل الماس نوین مشهد

خیابان امام رضا مشهد

 

سخن پایانی

در این مقاله توضیحات لازم و معرفی ها را جهت خیابان گردی مشهد به شما عزیزان ارائه دادیم تا هنگام سفر به مشهد بتوانید از تمامی امکانات شهر مشهد بهره مند شوید. اگر قصد سفر به مشهد را دارید بهترین پیشنهاد برای شما تهیه تور مشهد می باشد که بتوانید با هزینه کم و کیفیت بالا عازم سفر شوید.

پاشا گشت پارس همراه همیشگی شماست.

پرسش پاسخ های متداول
در این خیابان فروشگاه های متعددی از جمله بورس گوشی و موبایل، کیف و کفش چرم، لباس مجلسی، کت و شلوار های شیک و … به چشم می خورد. همچنین خیابان احمد آباد مملو از ساختمان های پزشکان در تخصص های متفرقه و بیمارستان های معروف می باشد.
اگر قصد خیابان گردی، دور دور های شبانه و خرید از مغازه های لوکس را دارید، حتما به بلوار سجاد سری بزنید. از ویژگی های بلوار سجاد می توان به بورس لباس های ورزشی، پاساژ های لوکس پوشاک، خانه های زیبا و لوکس و … اشاره کرد.
خیابان های راهنمایی و بازار 17 شهریور از پرتردد ترین بورس های لباس هستند.
در حوالی آن ایستگاه های شکمی همچون دیزی سرا، بستنی سنتی، آبمیوه و … به وفور یافت می شود و در ابتدای پارک نیز مجتمع مهر کوهسنگی واقع شده است که مرکز خرید بزرگ و زیبایی می باشد و در طبقه های بالایی ان پردیس سینمایی و کافی شاپ نیز دارد.
آخرین مطالب