لوگو سفید پاشا 24

کوه پارک مشهد | کوهپارک ریه های مشهد

کوه پارک مشهد یکی از جدید ترین مناطق تفریحی و گردشگری است که می توانید برای دوچرخه سواری، کوهنوردی، پیاده روی و هواخوری آن را انتخاب کنید.
کوه پارک مشهد
موضوعات این مقاله

به اشتراک بگذارید

مقدمه ای بر کوه پارک مشهد | کوهپارک ریه های مشهد

دوست دارید برای هوا خوری و پیاده روی به یک منطقه خوش آب و هوا بروید؟ یا نه، دوست دارید بروید کوهنوردی؟ دوچرخه سواری چطور؟ در این مقاله یکی از پارک های کوهستانی مشهد را به شما معرفی می کنیم که تمامی اینکار ها را می توانید در آنجا انجام دهید. پس با پاشا گشت پارس همراه باشید.

 

معرفی کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یکی از جدید ترین مناطق تفریحی و گردشگری است که در تیر ماه 1399 به بهره برداری رسیده اما این پروژه هنوز در دست ساخت است و قراره کلی امکانات به این پارک اضافه شود. درواقع قرار بوده که در این منطقه که در ارتفاعات جنوبی مشهد واقع شده، بزرگراهی برای رفع ترافیک های شهری احداث شود اما پروژه با تغییر کاربری تبدیل به یک پارک کوهستانی بزرگ شد. کوه پارک دارای مساحتی بیش از 200 هکتار می باشد که پارک ملت در مقابل آن به اندازه یک بوستان کوچک به شمار می رود. در این پارک بیش از 1 میلیون نهال و درخت کاشته شده که در طی سال های آینده این پارک را تبدیل به یک پارک کوهستانی و جنگلی می کند. از آنجایی که کوه پارک به دور از هیاهوی شهری و در یک منطقه کوهستانی واقع شده، دارای هوایی پاکیزه می باشد.

کوه پارک مشهد

 

امکانات کوه پارک مشهد

همانطور که در بالا اشاره کردیم قرار است کلی امکانات جالب و هیجان انگیز مانند سینماکار به این پارک اضافه شود. اما تا اینجا نیز کوه پارک امکانات مطلوبی دارد. مثلا شما هم می توانید در این پارک به کوهنوردی بپردازید، هم می توانید پیاده روی کنید و هم می توانید لذت دوچرخه سواری را ببرید. در این پارک کارفود ها(ماشین های حاوی غذا و تغذیه) مستقر می شوند و دکه هایی نیز وجود دارد.  در این پارک چند آبشار مصنوعی تعبیه شده و دارای چند بوستان و محیط زیبا می باشد.

امکانات کوه پارک مشهد

 

آیا کوهپارک پارکینگ دارد؟

کوه پارک مشهد پارکینگ ندارد اما تا دلتان بخواهد جای پارک دارد. شما می توانید بدون هیچ دقدقه ای به این پارک خوش آب و هوا بروید و نگران جای پارک ماشینتان نباشید.

 

هزینه ورودی کوهپارک چگونه است؟

خبر خوب این است که کوه پارک هیچ هزینه ورودی ندارد و شما می توانید به طور کامل رایگان از این محیط استفاده نمایید.

 

پیمایش تا قله زو مشهد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کوه پارک مشهد یکی از مکان های محبوب برای کوهنوردی در مشهد می باشد. یکی از پر رفت و آمد ترین مسیر ها که معمولا کوهنوردان در مشهد انتخاب می کنند، پیمایش قله زو می باشد. این مسیر معمولا توسط کوهنوردان از پارک خورشید شروع و بعد از مقداری پیمایش و رسیدن به جاده کوه پارک، مسیری هموار و خوش منظره برای پیمایش مسیر قله زو را در پیش می گیرند. از مزایای کوه پارک برای کوهنوردان، مکانی امن و راحت برای مستقر شدن، سرویس بهداشتی و مسیری تقریبا هموار برای تمام رنج سنی کوهنوردان است.

کوهپارک مشهد

 

کوه پارک مشهد کجاست؟

مجموعه گردشگری و تفریحی کوه پارک در ارتفاعات جنوب شهر مشهد واقع شده یعنی از انتهای کوه های دلاوران(انتهای خیابان نخل) آغاز می شود و تا انتهای بلوار لادن ادامه دارد.

کوهپارک مشهد

 

نکاتی درباره کوه پارک مشهد

لازم به ذکر است که اگر می خواهید به کوه پارک مشهد بروید، لباس گرم همراه خود بردارید زیرا به علت کوهستانی بودن این پارک، هوا اکثرا خنک و رو به سرد می باشد.

  • آنتن دهی در این منطقه کمی ضعیف است.
  • سرویس بهداشتی های مجموعه هنوز در دست احداث می باشد.
  • پیست دوچرخه سواری از ابتدا تا انتهای کوه پارک وجود دارد.
  • منطقه بازی کودکان در کوه پارک تعبیه شده است.
  • جای پارک خودرو بسیار زیاد است.
  • امکان نشستن و چادر زدن در کوه پارک وجود دارد.
  • این پارک هزینه ورودی ندارد.
  • این پارک 24 ساعته آماده خدمات رسانی می باشد.
  • کوه پارک مشهد یکی از ریه های تنفسی شهر مشهد می باشد.

ورودی کوه پارک مشهد

 

بدون ماشین می شود به کوه پارک رفت؟

بله می شود. شما می توانید در ترمینال انقلاب سوار اتوبوس تندرو خط 4 شوید و سپس بعد از گذراندن چند ایستگاه در ایستگاه میدان سلمان از اتوبوس پیاده شوید. سپس در همان میدان سلمان به سمت میدان هور سوار خط 98 شوید و در نخل 21 از اتوبوس پیاده شوید. با توجه به تابلو ها و علائم ها تا کوه پارک بالا بروید. شما رسیده اید!

 

سخن پایانی

در این مقاله پروژه بزرگ کوه پارک مشهد را به شما عزیزان معرفی کردیم تا بتوانید جهت هواخوری، پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی راهی این پارک بزرگ و زیبا شوید. در آینده انتظار می رود که با احداث امکانات جدید و رشد نهال های کاشته شده این منطقه به یکی از مهم ترین و جالب ترین پارک های مشهد تبدیل شود و در کاهش آلودگی های محیطی کارساز باشد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید می توانید با تهیه تور مشهد از پاشا گشت پارس سفری مقرون به صرفه و با کیفیت را تجربه نمایید.

پرسش پاسخ های متداول
کوه پارک مشهد پارکینگ ندارد اما تا دلتان بخواهد جای پارک دارد.
مجموعه گردشگری و تفریحی کوه پارک در ارتفاعات جنوب شهر مشهد واقع شده یعنی از انتهای کوه های دلاوران(انتهای خیابان نخل) آغاز می شود و تا انتهای بلوار لادن ادامه دارد.
خبر خوب این است که کوه پارک هیچ هزینه ورودی ندارد و شما می توانید به طور کامل رایگان از این محیط استفاده نمایید.
شما می توانید در ترمینال انقلاب سوار اتوبوس تندرو خط 4 شوید و سپس بعد از گذراندن چند ایستگاه در ایستگاه میدان سلمان از اتوبوس پیاده شوید. سپس در همان میدان سلمان به سمت میدان هور سوار خط 98 شوید و در نخل 21 از اتوبوس پیاده شوید. با توجه به تابلو ها و علائم ها تا کوه پارک بالا بروید. شما رسیده اید!
آخرین مطالب